Nieuwe huisstijl
Al langere tijd liep Van Tuijl rond met het idee de uitstraling van het bedrijf een make-over te geven. Het moest allemaal een stukje duidelijker en meer internationaal herkenbaar, daarnaast mocht het eigenlijk ook wel een tikkie frisser en moderner.
"Van Tuijl is een fabrikant van spuitgietproducten en levert een breed assortiment verpakkingen voor de tuinbouw. Dit assortiment is echter zo groot geworden, dan het 'pot-trays-sticks'-verhaal de lading niet meer goed dekte", vertelt Frits van Duijn, international sales manager bij het bedrijf. "Het idee voor de nieuwe uitstraling hangt dan ook nauw samen met het herstructureren en positioneren van ons aanbod naar buiten toe."
Concreet betekende dit dat het assortiment werd onderverdeeld in drie segmenten: Boomkwekerij, Sierteelt en Zachtfruit. De drie kleuren onder het molentje staan voor deze drie marktsegmenten. De molen zelf heeft twee redenen: enerzijds is het een verwijzing naar de oorsprong van het bedrijf 'bij de molen' in Brakel, anderzijds is het internationaal gezien een stukje herkenning: 'wij zijn een Nederlandse bedrijf'. De slogan 'Supports your growth' vat tot slot samen wat men in de kern doet, namelijk telers van A tot Z faciliteren.
Bron: bpnieuws.nl